10 Nisan 2011 Pazar

ÖYT yeni yaklaşımlar-1

ÖYT YENİ YAKLAŞIMLAR

            Bilişsel Çıraklık :
            Birey beceriyi önce uzmanı gözlemleyerek yapar, ilerleyen sürede uzmanın desteği giderek azalır. İşi kendi başına yapar ve ardından kendi stilini oluşturur. Öğretmen (uzman) ve öğrenci arası asimetrik eşleme vardır.

            Hücreleme Yöntemi
            Tümevarım yöntemini temel alan bir eğitim metodudur. Bu yöntemde işlenecek konu, olabilecek en küçük hücrelere ayrılır. Her hücre; bilgisiyle, etkinliğiyle, ölçme ve değerlendirmesiyle kendi içinde bir bütün oluşturur. Öğrenci bu hücreleri birleştirerek adım adım bütüne ulaşır.

            Anlam Çözümleme Tabloları:
            Herhangi bir öğenin belli özelliklerini kategorize etmek için oluşturulan iki boyutlu şemadır. Kavramları somutlaştırır ve kalıcı öğrenme sağlanır.

           
            Tarihsel Empati:
            Öğrencilerin tarihsel olayları iyi anlamaları için  tarihi dönemdeki olayları, dönem şartlarını göz önünde bulundurarak düşünmesidir. Geçmişteki olayı anlamak o alandaki bilginin çokluğuna bağlıdır. Örneğin tarihsel empati kuran bir çocuk İstanbul'un fethinin neden uçakla yapılmadığını bilir : )

            Akrostiş:
            Sözcüklerin ilk harflerinden anlamlı ilişkiler kurularak yapılan şifrelemedir.Örneğin Ege Bölgesi'nde yetiştirilen tarım ürünleri ZÜHTİ(P)

            Dedikodu:
            Verilen konu önce ikili gruplar arasında paylaşılır. Sonra bu ikili gruplar ayrılarak yeni ikili gruplar oluşturulur. Kişiler yeni eşleriyle hem kendi düşüncelerini hem de eski eşinin düşüncelerini paylaşır. Mümkün olduğunca çok kişiyle paylaşmak gerekir.




Devamı gelecek....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder