10 Nisan 2011 Pazar

ÖYT yeni yaklaşımlar-5


6 Deger Madalyası:
            Özellikle çalışma hayatında kullanılır. Bono tarafından geliştirilmiştir. Kritik kararların alımında kullanılan bir tekniktir.
Altın madalya : insani değerlerle ilgilidir
Gümüş madalya : görevi tamamlamak için ortaya çıkan örgütsel değerlerdir.
Çelik madalya : servis veye ürünün kalitesinden doğan değerler.
Cam madalya: buluş,tasarım ve yalınlıkla ilgili değerlerdir. Özellikle değişimle ilgilidir.
Tahta madalya : 3.bir grup üzerindeki etkinizden doğan değerle ilgilidir.
Pirinç madalya :olayları algılama aşamasında yapılacaklardır. Farklı düşüncedeki inşanların nasıl etkileneceği ve işi nasıl gerçekleştireceği ile ilgili değerlerdir.

            Paylaşmalı Öğretme :
            Gruptan çok takım çalışmasına yönelik bir tekniktir. Her takım üyesi bir konuyu takım arkadaşlarına öğretmekten sorumludur. Birey çalışma yapar ve konusunu takım arkadaşlarına öğretir. Çalışma sonunda başlangıçtaki edimler ve çalışma sonrası edimleri karşılaştırılır.  Ardından tutumlar karşılaştırılır.

            Dalton Planı:
            Okulun öğretim ortamları (sınıflar) her ders için ayrı ayrı düzenlenmiş ve oraya, o ders ile ilgili kitap ve diğer malzemeler konmuştur.
·      Her dersin 10 ay boyunca öğretilecek konuları önceden hazırdır ve öğrenci bu konuları alır, o dersin "laboratuvarında" kendi öğrenme hızı ile öğrenir.
·      Her laboratuvarda bir rehber öğretmen oturur ve çocuklara yardım eder. 

            4 MAT Modeli (McCarthy) :
            Kolb'un öğrenme stilleri modeline uygun olarak geliştirilmiş bir modeldir.Beynin yarı kürelerinin kullanımı vardır. Bazı bireyler sağ lobu bazıları sol lobu kullanırlar.

           













           
            Yapılandırılmış Grid
            Bu teknikte, öğrencinin seviyesine uygun olarak 9 ya da 12 ya da 16 kutucuktan olusan bir tablo hazirlanir ve tablodaki her bir kutucuk sıra ile numaralandırılır. Gridi hazirlamak üzere öğretmen, konuyla ilgili bir soru hazırlar ve sorunun yanıtını rasgele, kutucuklara yerlestirir. Daha sonra ikinci soruyu hazırlar ve yine kutucuklara yanıtlari yerlestirir. Ikinci sorunun yanıtını teskil eden kutucuklardan bir kısmi birinci soru için de geçerli olabilir
             Ögrencilerden, her soru için dogru kutucugu bulmalari ve kutucuk numaralarini mantiksal ve islevsel olarak siralamalari beklenir. Ögrencilerin verdigi cevap o konudaki bilgi seviyesini, bilgi eksikligini, kavramsal baglari veya yanlis kavramlari gösterir
            Kelime İlişkilendirme Testi
r Öğrenci bu teknikte, belli bir süre içerisinde (çoğunlukla 30 sn.) herhangi bir konuyla ilgili verilen bir anahtar kavramın çağrıştırdığı kelimeleri cevap olarak verir.
r Öğrencini uzun dönemli hafızasından herhangi bir anahtar kavramı verdiği sıralı cevabın bilişsel yapıdaki kavramlar arasında bağlantıları ortaya koyduğu ve anlamsal yakınlığı gösterdiği farz edilir.
            Tanılayıcı Dallanmış Ağaç
            Tanılayıcı dallanmış ağaç tekniği öğrencilerin yanlış algılamalarını ve yanlış stratejilerini ortaya çıkarmak için kullanılır. öğretmen tarafından hazırlanan dallanmış ağaç şeklindeki sorularda doğru ve yanlış cevaplar birlikte verilir. Öğrenci ilk sorudan başlayarak sorulara cevaplar verir. Sorulara doğru veya yanlış cevap verme durumuna göre 2 veya 3. soruya geçer. eğer yanlış cevap verirse ilk soruya eşdeğer zorlukta diğer soruyu cevaplamaya çalışır. Bütün soruları doğru cevaplayan öğrenci tam puan alırken yanlış cevap veren öğrencilerin hangi kavramları yanlış anladıkları ortaya çıkarılır. Her soruya yanlış cevap veren öğrenciler için öğrenme ortamı yeniden düzenlenir

            Tekzip (Çürütme) Metinleri
            Bir kişi başka birinin hakkında birşeyler demiş karşı taraf da bunun doğru olmadığına dair bir yazı yani onun görüşünü çürütme yolunda yazmış yani yalanlamış olmasıdır.

            TGA (Tahmin-Gözlem-Açıklama)
Eğitim esnasında öğrenciler kendi düşüncelerini açıklamaya teşvik edilmeli( tahmin etme aşaması).
Öğrenciler düşüncelerine meydan okuyan durumlarla karşı karşıya konulmalı 
( gözlem aşaması)
            Öğrencilerin hipotez kurmaları ve olaylara alternatif düşünme fırsatı verilmeli
( açıklama aşaması)

            Buzz Grup Tekniği:
Fikir çürütme gruplarıdır. İşleyişi vızıltı grupları gibidir fakat vızıltı grupları fikir üretirken ve ispat yaparken buzz grupları çürütme yapar.

 
    






            Argümantasyon ( Dayanaklandırma) :
            Fikirlerin bir temele dayandırılmasıdır. Örneğin: Etik dersinde bir olayın etik olmadığını açıklayacaksınız ve bunun üzerine kişisel görüşlerinizi bildireceksiniz.Bu durum için neden etik olmadığını açıklayıcı maddeler yazmanız gerekir.Bu maddelerin her biri argümanttır ve argümant verme işi argümantasyondur.
            Ya da fikirler bilimsel bir veriye dayanaklandırılır. (2. uygulama)

            Mim:
            Sesli konuşmanın olmadığı bir tekniktir. Öğrenciler ifadelerini beden diliyle anlatmışlardır.Sessiz sinema gibi

            Genişletme (Eklemleme):
            Yeni bilginin uzun süreli bellekte halihazırda var olan eski bilgi ile ilişkilendirilmesi yoluyla yeni bilgiye anlam verme ve anlamı genişletmedir. Yeni bilgiyi anlamlandırmak için, yeni bilgiyle ilgili daha önce kazanmış olduğumuz, uzun süreli bellekteki şema kullanılır. Var olan şemadan gerekli bilgi çekilerek yeni bilgiyle bağlantıları kurulup yeni bilgiye anlam yüklendiği gibi, eski bilginin anlamı da genişletilebilir

            Ters Başka:
            Nesi var (başka) tekniğine benzer farklı olarak; bir öğrenci ya da öğretmen ipucu verir sınıf kavramı bulmaya çalışır.

            Ayna Ayna:
            İki grup üyesinin karşılıklı pozisyon alarak birbirlerinin hareketlerinin aynısını yapmasına dayanan, grup üyeleri arasında iletişim becerilerini geliştiren bir tekniktir.

            Kutuplaşma:
            Birkaç problem durumu kartlara yazılır. Kartlar ikiye ayrılıp numaralandırılır ve öğrencilere dağıtılır. Kartlara sahip öğrencilerin elindeki durumu oyunlaştırması diğer yarısına sahip bireylerin ise bu oyunu tamamlamaları istenir. Kartlar bitene kadar etkinlik devam eder. Sonunda öğrencilerden kısa bir özet istenir.

                     E-Öğrenme:
            Web tabanlı öğrenme, sanal sınıf ortamları, bilgisayar destekli öğretim, CD/DVD'den öğrenme gibi internet ve bilgisayar destekli öğretim teknikleri tanımlamak için kullanılan bir kavramdır.

                       











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder