10 Nisan 2011 Pazar

ÖYT yeni yaklaşımlar-6







           
            İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRENME GRUPLARI OLUŞTURULURKEN KULLANILAN TEKNİKLER

            Sosyal Rol Paketleri: Farklı renklerde oluşan kart gruplarıvardır. Her renk grubu içindeki kartlarda farklı görevler vardır. Öğrencilerden rastgele kart seçmeleri istenir. Aynı rengi seçen öğrenciler bir grup olur.

            Sosyometrik Ağ: Öğrenciler önceden hazırlanan tabloda aynı grupta çalışmak istediği arkadaşlarına artı istemediklerine eksi koyarlar. Takımlar bu tabloya göre oluşturulur.

            Bulmaca: Öğrencilere bir resim verilir. Resim dört parçaya ayrılır. Bu parçalar bir yerde karıştırılır ve öğrenciler yardımlaşarak resmi tamamlamaya çalışır. Resmi beraber tamamlayan öğrenciler aynı grupta olur

            Öğretmen Atamalı Takım Oluşturma: sınav puanlarına göre öğrenciler en başarılıdan en başarasıza doğru sıralanır. En başarılı, en başarısız ve orta düzeyde iki öğrenci seçilerek grup oluşturulur.
           
           
            BEYİN FIRTINASI ALT TEKNİKLERİ

             Sinektik:
            “Yabancı bir şeyi tanıdık hale getirmek” veya “tanıdık bir şeyi yabancı hale getirmek” ile gerçekleşir. Problem ile ilgili farklı alanlardan kişilerden oluşan heterojen bir beyin takımı oluşturulur. (6-7 kişi) Sorun grup üyelerince tamamen anlaşılıncaya kadar açıklanır. (tuhaf olan tanıdık kılınır) İkinci aşamada problemin başka türlü görünmesi sağlanarak yaratıcı çözümler bulunur.( Tanıdık olan tuhaf kılınır)

            Eğlenti (Carousel):
            Birkaç konu sınıf duvarına asılır. Her grup 3-5 dk istediği konudaki düşüncelerini söyler ve duvara asar. Süre bitince her grup saat yönüne döner ve yeni konunun önüne gelir yazılan düşünceleri okur ve kendi fikirlerini yazar. Herkes tüm düşünceleri okuyunca etkinlik biter.

            Hızlı Beyin Fırtınası:
            Değişik konular duvara asılır. Her konu için bir grup belirlenir. Grup ilgili olduğu konunun altında toplanır. 2-3 dk fikirler paylaşılır.

            Mektup Daveti:
            Sınıf 4-5 gruba ayrılır. Beyin fırtınası ile problem belirlenir. Her gruba zarf verilir. Zarflar masada durur. Herkes çözümünü kağıda yazar zarfa koyar. Her grubun ürettiği çözüm duvara asılır.








           

            PROBLEM ÇÖZME TEKNİKLERİ

            Nominal Gruplama:
            Üretilen birçok düşünceyi sınıftaki herkesin eşit katılımını sağlayarak önem sırasına koymaya nominal grup tekniği denir. Bu tekniğe nominal denmesinin nedeni, grup üyeleri arasında etkileşimin çok az olmasıdır. Bir takım, herhangi bir konu hakkında karar veremediğinde bu teknik kullanılır. Ortaya çıkan en önemli görüş takımın ortak kararıdır. Birçok madde içinden önemlilerin ayrılarak öncelik sıralamasına sokulmasını sağlar.

 

DALE YAŞANTI KONİSİ






 

1 yorum: