10 Nisan 2011 Pazar

ÖYT yeni yaklaşımlar-2


Soru Turu:
            Öğrenciler boş kağıda ilgilendikleri konuyla ilgili soru yazar ve solundaki arkadaşına verir. Soru yazan kağıt kendine gelen öğrenci kağıda soruyla ilgili düşüncelerini yazar ve kağıdı tekrar solundaki arkadaşına verir. Herkes sorulara cevap verene kadar tur devam eder. Sonunda sorular ve yanıtlar sınıfça tartışılır.

            Karar Verme:
            Toplumsal sorun çözümünde yararlanılan bir tekniktir.Aşamları:
                        Problemin farkına varma ( Okul duvarından rahatsızız)
                        Tanımlama ( Duvar çirkin görünüyor iyileştirilmeli)
                        Seçenekleri belirleme(Resim yapalım, seramikle kaplayalım vs)
                        Seçenekleri değerlendirme
                        Bir planı uygulama ( Seramikle kaplayalım)
                        Sonuçları değerlendirme (kapladık ne elde ettik?)

            Pazar Yeri:
            Öğrencilere küçük kağıtlar dağıtılır. Öğrenciler konuyla ilgili düşüncelerini, sorularını görüşlerini vs kağıtlara yazarlar ve yakalarına takarlar. Sınıfta dolaşırlar. Dolaşırken arkadaşlar birbirinin kağıtlarını okurlar ve beğendikleri kartları değiştirebilirler. Süreç sonunda değişim nedenleri sınıfa açıklanır ve sınıfça tartışılır.

            Öykü Oluşturma:
             Sınıf 3-5 kişilik gruplara ayrılır. Resim, fotoğraf, ya da yarım bırakılmış bir öykü verilir. Gruplar öyküleri tamamlar ve panolara asarak sınıfa sunar. Sınıf değerlendirme yapar.

            Kaynaştırma:
            Özel eğitime ihtiyacı olan bireylerin, akranları ile birlikte eğitim ve öğretimlerini bütün kademelerde sürdürme esasına dayanan, destek hizmetlerinin sağlandığı
özel eğitim uygulamalarıdır.
           
            Öğretim Yaprakları:
            Eğitim öğretim sürecinde öğretimin etkinliğini ve verimliliğini artırmak için öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılamak, yapacakları çalışmalara yol göstermek üzere geliştirilmiş yardımcı yazılı materyallerdir. Kullanım amaçlarına göre; iş, işlem, bilgi ve değerlendirme yaprakları olarak sınıflandırılır.
            İş yaprağı: karışık bir işin basamaklarını gösterir
            İşlem yaprağı: Bir tek işin basamaklarını gösterir
            Bilgi yaprağı: Temel tanıtıcı bilgileri içerir ya da öğrenilecek işlemlerle ilgili niçin, nasıl, nerede, ne zaman vb gibi soruların cevapları olan temel bilgileri içerir.
            Değerlendirme yaprakları: Öğrenme konusu, işlemi ile ilgili “nelerin, ne kadar” kazanıldığını anlamak amacıyla hazırlanırlar

            Çalışma Yaprakları:
            Öğrencilere o günkü dersin hedefiyle ilgili bilgileri içeren, bilgilerini kendi zihinlerinde kendilerinin kurmalarına yardım eden ve aynı anda bütün sınıfın verilen etkinliğe katılımını sağlayan öğretim gereçleridir. Renkli ve eğlenceli olmalı aynı zamanda portfolyaya konulmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder