10 Nisan 2011 Pazar

ÖYT yeni yaklaşımlar-3


Kart Gösterme:
            Her rengin belli bir katılım düzeyini belirttiği 5 renk kart vardır.(katılıyorum, katılmıyorum, kararsızım gibi) Kartlar dağıtılır. Öğretmen problem durumunu sunar öğrenciler fikrine göre kart gösterir ve neden o kartı gösterdiğini sınıfa açıklar.

            Şiir Yazma:
             Küçük gruplar oluşturulur. Her öğrenciye bir kağıt verilir ve konuyla ilgili bir dize yazması istenir ve dizeyi yazdıktan sonra kağıdı yanındakine verir. Tur tamamlanınca gruptaki üye sayısı kadar şiir oluşmuş olur.

            Nesi Var?(Başka)  :
            Sınıftan bir öğrenci dışarı çıkarılır. Sınıfta kalan öğrenciler konuyla ilgili bir kavram, olgu belirler ve ipuçlarını kararlaştırırlar. Dışarıdaki öğrenci sınıfa girer; nesi var sorusunu sorar. Diğer öğrenciler ipuçlarını verir. Dışarıdan gelen öğrenci tahmin yürütür. Öğrenilenleri gözde geçirme fırsatı verilir.

            Siz Olsaydınız Ne Yapardınız? :
            Sınıftaki öğrenci sayısı kadar günlük yaşamda karşılaşılabilecek sorunlar kartlara yazılır ve her karta bir numara verilir. Kartlar öğrencilere dağıtılır. Öğretmen bir kart numarası söyler, o karta sahip öğrenci problem durumunu okur ve öğretmenin sen olsaydın ne yapardın sorusuna cevap verir. Cevap sınıfla tartışılır ve diğer karta geçilir.

            Kavram Kontrolü:
             İki grup kart hazırlanır. Bir gruba kavramlar diğer kart grubuna da açıklamaları yazılır. Kartlar sınıfa dağıtılır. Öğrenciler tarafından kartlardaki kavramlar ve açıklamaları eşleştirilir. Kartlar bitene kadar bu süreç devam eder.

            Mektup- Telgraf Oyunu:
            Sınıf 6-8 kişilik gruplara ayrılır. Her grup kendi içinde iki alt gruba ayrılır. Alt gruplardan biri konunun seçtiği yönünü telgraf-mektup olarak yazar ve ikinci alt grup belirlenen sürede cevap yazar ve cevabı okur. Okunan cevap grup içinde tartışılır.

            Tombala:
            Konunun temel madde ve kavramları listelenir ve tombala kartlarına dağınık biçimde yazılır. Hazırlanan kartlar öğrencilere dağıtılır. Öğretmen konuyu anlatırken adı geçen madde ya da kavramın olduğu kutucuk tombala kartında öğrenci tarafından kapatılır. 3 kutuyu kapatan  öğrenci tombala yapmış olur.

            Kese Kağıdı:
            Yeni öğrenilecek konuyla ilgili öğrencilere kese kağıtları dağıtılır. Öğrenciler yeni konuyla ilgili bildiklerini kese kağıdının üstüne yazarlar. 2-3-4lü grup oluşturulur. Öğrenciler yazdıklarını birbirleriyle paylaşırlar. Öğretmen öğrenciler boş kartlar dağıtır, öğrenciler grup içinde öğrendiklerini bu kartlara yazarlar. Kese kağıdının içine atarlar. Grupça tartışma yapılır. Eski bilgi- yeni bilgi ilişkisi kurulur.

            Mahkeme:
            Münazara'nın Amerikan filmlerindeki mahkeme versiyonudur. Sınıfta mahkemeye benzer bir ortam kurulur. Hakim, savcı, tanık, avukat ve jüri seçilir. Konu bir dava gibi tartışılır. İlgili öğrenciler görüşünü savunur ve kazanan belirlenir.

Otobüs:
            Matematik ve Hayat Bilgisi derslerinde etkili bir tekniktir. Sınıf 10 kişilik iki gruba bölünür. Her grupta rol dağılımı yapılır. ( Şöför- yolcu) Öğrencilere durak hesaplamaları yaptırtılır, öğrencilerin indi-bindilere dikkat etmeleri istenir ve otobüs kurallarına uymaları istenir. Böylece hızlı zihinsel işlemler, bedensel hareketler, sosyal kazanımlar sağlanmış olur.

            Sendika:
            Yaşam boyu öğrenmeye katkısı çok olan bir tekniktir. 4-6 kişilik gruplar oluşturulur. Her grup birbiriyle bağlantılı konularda çalışır. Öğretmen arasında dolaşarak  çalışmaları kontrol eder, rehber olur. Tüm sınıfla ilgili değerlendirme yapılır.

            At Nalı:
            Grupla ders işlenirken kullanılan bir tekniktir. Grup U şeklinde yani at nalı şeklinde oturur. Öğretmen problem sunar. Gruplar rekabet ortamında çözüm önerirler. Öğretmen gruba söz hakkı verir. Fen ve Mühendislik alanlarında etkilidir.

            Hikaye Haritası:
            Okunan bir hikayedeki durumlar ve bunlar arası ilişkilerin grafikleştirilmesidir.
            Örn: Hikayenin adı, ana karakterler, olayın nerede geçtiği, kişiler arası ilişkiler vs. bir bilgi haritası gibi grafiğe dökülür.





            Konuşma Biletleri:
            Her biletin belli bir konuşma süresinin olduğu (10dk gibi), öğrencilere 3 bilet verilir. Öğrenciler elindeki biletin süresi bitene kadar konuyla ilgili konuşurlar. Böylece her öğrenci eşit derecede konuşmuş olur.

            Arkası Yarın:
            Bir hikaye öğrencilere okunur ve kesilir. Sonra ne olabilir diye soru öğrencilere yöneltilir. Cevaplar alınır ve hikayeye kalınan yerden devam edilir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder